De mens en het menselijk lichaam staan centraal.  Klassiek, natuurlijk of geabstraheerd. Het ideaalbeeld van de mens over de mens verandert steeds en is ook in verschillende culturen en in andere tijden anders. Vooral in het bijzondere en het afwijkende schuilt voor mij de schoonheid.

Beeldhouwen in steen vergt kracht en uithoudingsvermogen. Vechten met de materie. Maar ook voorzichtigheid en zorg bij het verfijnde werken.  Bij de afwerking streef ik naar perfectie. Een fijne huid. Ik werk in een "taille directe", de vorm van de steen biedt mogelijkheden. Ik maak af en toe enkele schetsen, leg ideeën vast op papier, doch werk direct in de steen en ik laat een vorm, een lichaam groeien. Wanneer is een beeld af? Tijdig afstand nemen is een belangrijke keuze.

Modelleren, boetseren in was en gieten in brons (cire perdue) biedt de mogelijkheid om iel te werken. Bij het opbouwen in was groeien mijn beelden tot een uiteindelijke sculptuur.

 

"We've been fascinated by your plastic research where your beautiful refined profiles and combination of lines, material and shapes create such a intense and emotional results like in 'Reclining Rock', 'Think', 'Broedster' and 'Femke' ". Paola Trevisan

"Bij jouw site stonden we toch wel even te kijken! Je werk kenmerkt zich door veelzijdigheid en grote productiviteit. Je weet de klassieke thema’s op een traditionele/ambachtelijke en daarbij ook persoonlijke manier te vertalen." Giel Derks